Met het lopen of trainen voor lange afstandswandelingen – zoals de Nijmeegse Vierdaagse – komen ook allerlei klachten naar boven. Voetklachten – zoals blaren zijn preventief of bij het ontstaan –  prima te behandelen met WandelWol antidruk-wol. Maar wat doe je als je tijdens het lopen last krijgt van handen die vollopen? Daar hebben de Dames van WandelWol een oplossing voor; WandelHout –  wandelstokjes om dikke vingers tegen te gaan!

Wanneer je vele kilometers loopt is de kans groot dat je tijdens het wandelen ontdekt dat je handen vol en pafferig  aan voelen. Dat heeft vaak te maken met de manier waarop je je handen bij je houdt. Vaak hangen de armen statisch langs je lichaam en bewegen deze nauwelijks. Vermoedelijk is dat dan ook de oorzaak van de klacht. Daar is geen medisch onderzoek aan vooraf geweest, maar gewoon boerenverstand gebruikt.

WandelHoutjes zijn wandelstokjes die je gebruikt tijdens het wandelen. Het effect van WandelHout merk je direct. Zodra je deze in je handen neemt, gaan je armen automatisch buigen. Tijdens het lopen zul je merken dat de armen ook lichtjes gaan zwaaien en de handen zachtjes knijpen. Dat zorgt er samen voor dat de doorbloeding in de armen verbetert en afvalstoffen sneller worden afgevoerd. En daarmee het volle gevoel geen kans krijgt. Dat is het eerste voordeel wat de volle handen betreft. 

Er is nog meer te melden over WandelHout. Een tweede voordeel: bij het gebruik van WandelHout ga je ook actiever lopen en dat geeft het meer rust aan je onderrug omdat je rechter op loopt. Een neveneffect door het WandelHout, wat het wandelgenot zeker kan vergroten. 

Het  derde voordeel: het masseren van de drukpunten in je handpalmen om sneller fit en vitaal te worden en te blijven. Voor velen niet bekend is dat drukpunten op de handen (en zo ook op voeten) het lichaam weerspiegelt. Het gebied waarmee je het WandelHout vastpakt wordt – onbewust eigenlijk – gemasseerd. 

Krijg je toch last van een zere of vermoeide rug? Pak dan een wandelstokje en masseer hiermee zachtjes de muis van je beide duimen. Dit vertegenwoordigd het ruggebied, zodat je indirect ook je rug masseert. Tijdens het wandelen met de wandelstokjes worden ook andere drukpunten aan de handen gemasseerd. Als je de wandelstokjes vastpakt dan masseren de stokjes verschillende reflexpunten in je hand. 

De reflexpunten die in de handpalmen worden gemasseerd zijn de lever, milt, zonnevlecht, longen en het hart. Deze zijn tezamen verantwoordelijk voor ontgiften van het lichaam, voor een betere weerstand, ontspanning, meer lucht en vervoer van zuurstof in het bloed. Als je deze reflexpunten stimuleert door middel van het WandelHout tijdens het lopen zal dit er voor zorgen dat je sneller fit en vitaal wordt en blijft. 

En mocht je de wandelstokjes even zat zijn: voordeel nummer vier –  dan zorgen de handige koordjes ervoor dat je de stokjes even los kunt laten zonder ze te verliezen. Zodat je bijvoorbeeld even je flesje water kunt pakken en pak je de wandelstokjes weer zodra het weer kan. 

Meer informatie over handreflex is te vinden via de link van Bewustwording1.0 online trainingen.



Deel deze blog

Reacties

Geef een reactie

Andere berichten